6 CRM-voorbeelden: hoe bedrijven zoals het jouwe CRM gebruiken

Tools voor Customer Relationship Management (CRM) helpen je sales- en marketinginspanningen een boost te geven. Ze bestaan in alle vormen en maten: de volgende 6 CRM-voorbeelden illustreren hoe bedrijven net zoals het jouwe er voordeel uithalen.

Verkooptechnieken: 5 strategieën om beter te verkopen

Ouderwetse verkooptechnieken hebben hun effect verloren. Klanten zijn zich steeds meer bewust van doorzichtige tactieken en hebben daarbovenop een overvloed aan keuze. Ze hebben een hekel aan het gevoel dat verkopers hen iets aansmeren.

Teamleader CRM: al je klantgegevens binnen bereik

Wil je een groeiende onderneming met tevreden klanten en toch ook tijd én geld besparen? Teamleader is de tool die je zoekt.

Nieuw Teamleader-dashboard, nóg gebruiksvriendelijker

Benny Waelput Benny Waelput on 5-feb-2018 14:00:00 in Feature friday

Teamleaders grootste doel is: kmo’s slimmer helpen werken. Onze eenvoudige tool met gebruiksvriendelijk design helpt al jarenlang tijd besparen en focussen op zaken die er écht toe doen. Toch is dat voor ons nog niet voldoende.

Cloud CRM: 5 redenen waarom het je omzet verhoogt

Investeren in CRM is een goed idee als je je bedrijf wil digitaliseren, je administratie wil beperken en processen zoals verkoop en marketing wil verbeteren. Wat is cloud CRM en waarom heb je het nodig? Dit artikel vertelt je hoe cloud CRM je omzet kan verhogen.

Teamleader's productvisie voor de toekomst: een interview met onze CEO, CPO & CTO

Waar willen we met het product “Teamleader” naartoe? En waar hebben we de afgelopen 5 jaar en in 2017 met het product op gefocust? Omdat we transparante communicatie met onze klanten heel belangrijk vinden, spraken we met CEO Jeroen De Wit, CPO Andreas Creten en CTO Tom Schouteden over de visie van Teamleader als product voor de toekomst.

Leadkwalificatie met Teamleader

Zonder goede leadkwalificatie kan geen enkele onderneming echt bloeien. Uit onderzoek van Gleanster Research blijkt dat 75% van de leads uiteindelijk niet geschikt zijn voor een verkoop: je wil dus vermijden dat je je inspanningen op hen richt. Telefoontjes en afspraken die hun doel missen, kosten ten slotte alleen maar tijd en geld.

Leadkwalificatie: waarom het belangrijk is en hoe je aan de juiste leads verkoopt

Praten met de juiste leads is belangrijk voor elk bedrijf. Tijd is vaak schaars en het zou een complete zonde zijn om die te verspillen aan leads die nooit converteren. Het gaat niet om met hoeveel potentiële klanten je praat, maar om de juiste klanten te bereiken. Dat zijn degene die interesse tonen, je producten kopen en uiteindelijk je bedrijf aanbevel aan andere potentiële klanten. Daar helpt leadkwalificatie je mee.

Klantgegevens beheren: hoe bouw je aan je klantenbestand?

Een klantenbestand helpt je om de klantretentie te verbeteren, omzet te verhogen en de kosten per lead te verlagen. Lees verder om meer te leren over hoe je klantgegevens beheert. Hoe meer je weet over leads, hoe beter je hen kan bedienen. Klanten willen zich stuk voor stuk uniek voelen en niet behandeld worden als het zoveelste nummertje in je klantenbestand. Maar hoe kan je je aanpak personaliseren als je niet de juiste data hebt om je te ondersteunen?

Klanten werven: 12 manieren voor succesvolle leadgeneratie

61% van de marketeers geeft aan dat het genereren van goede leads hun grootste uitdaging is - dat blijkt uit onderzoek van Marketo. Vooral leads van hoge kwaliteit vinden, is niet eenvoudig. Dat betekent dus dat alle bedrijven veel moeite stoppen in het aantrekken van leads. Om het gemakkelijker te maken, is het zaak om grip te krijgen op een paar bewezen marketingtactieken. Deze 12 technieken zijn essentieel als je wilt weten hoe je efficiënter klanten werft.