5 Nuttige Teamleader-features die je nog niet gebruikt

Crm kan heel wat meer dan contacten beheren. Wij spraken met onze in-house experts, en lijsten voor jou 5 nuttige Teamleader-features op die je misschien nog niet gebruikt! Leads en contacten beheren, support verlenen aan je klanten, salesprocessen opvolgen, dat zijn de pijlers van crm. Maar crm kan heel wat meer dan dat. Daarom spraken we met onze in-house experts, en lijsten we voor jou enkele nuttige Teamleader-features op die je misschien nog niet gebruikt!

1. E-mailcampagnes met MailChimp en Campaign Monitor

Mailcampagnes zijn een makkelijke, goedkope en effectieve manier om een groot doelpubliek te bereiken: elke euro die je in e-mailcampagnes investeert, genereert 38 euro in ROI. Maar dan moet je het wel op de juiste manier aanpakken. Wat doe je zélf namelijk met generieke, onpersoonlijke e-mails? Juist ja - die verwijs je naar de prullenmand.

Dankzij de integratie met MailChimp en Campaign Monitor verstuur je eenvoudig e-mails naar een bepaald segment van je Teamleader-contacten. Zo zorg je voor een persoonlijkere aanpak en stuur je mails uit die perfect zijn afgestemd op dat deel van je klantenbestand. En geen zorgen: zowel je contacten als je segmenten worden automatisch met Teamleader gesynchroniseerd.

2. Web2Leads-formulieren

Terwijl ongeveer 32% van onze klanten hun crm koppelen aan een e-mailcampagnetool, maakt slechts 7% gebruik van Web2Leads-formulieren. Nochtans kan je zo heel wat tijd uitsparen. Je hoeft bovendien absoluut geen computerwizard te zijn - je zou ervan versteld staan hoe makkelijk je die gegevens kan importeren.

Wanneer leads een formulier invullen op jouw website, worden ze via Wufoo, JotForm, FormStack of Unbounce automatisch toegevoegd aan je Teamleader-database. Zo vermijd je het risico dat leads niet worden opgevolgd, of gegevens verkeerd worden overgetypt.

3. De ticketingmodule

Met de ticketingmodule behoud je het overzicht over alle gestelde vragen, en help je je klanten snel en efficiënt verder. Je medewerkers vinden alle info eenvoudig terug in één gezamenlijke mailbox, en zijn perfect op de hoogte wanneer een vraag reeds werd beantwoord door een collega. Bovendien koppelt Teamleader elk ticket automatisch aan de juiste contactpersoon uit de crm-module.

Maar ook voor je interne communicatie bewijst ticketing haar nut: een medewerker die een vraag heeft - bijvoorbeeld over een specifiek project - krijgt op die manier snel (lees: in real-time) hulp van collega's.

4. Werkuren rechtstreeks factureren

De timetracking-feature geeft je op het eind van de maand een duidelijk beeld van het geleverde werk per project. Om je te helpen tijd uit te sparen, voegden we de mogelijkheid toe om die getrackte tijd rechtstreeks te factureren. Vervolgens kan je die factuur eenvoudig doorsturen naar je klant.

Wil je deze feature gebruiken? Klik dan bij 'Facturen' naast het plusteken op de knop 'Timetracking factureren'. Vervolgens zie je een duidelijk overzicht van alle werkuren die nog niet gefactureerd werden, die je met één klik kan factureren. Handig, toch?

5. De mobiele applicatie

Toegang tot data op eender welk moment en eender welke locatie is voor een moderne onderneming uiteraard van cruciaal belang. Met de Teamleader-app voor iOS en Android hou je steeds je klantgegevens op zak, of plan je eenvoudig taken en afspraken in zonder dat je daarvoor op kantoor moet zijn.

Ben je vaak onderweg naar klanten? Dan zijn de mobiele werkbonnen zeker ook iets voor jou. Geef enkel je reisafstand en materiaalkosten in, hou met één klik je gewerkte uren bij en laat je klant de mobiele werkbon digitaal ondertekenen. Deze wordt trouwens meteen gekoppeld aan de juiste contactpersoon in je crm-database.

Wil je zelf eens een nieuwe module uitproberen?

Of je al dan niet met sommige van deze features kennis maakte, hangt natuurlijk af van welke modules je gebruikt. Bekijk zeker ook eens de feature-pagina en neem gerust contact met ons op via +32 9 298 06 15 of sales@teamleader.eu als je graag eens een extra module wil uitproberen!

Gerelateerde blogposts