Op bezoek bij Profiel Reclamebureau: "Ik spaar wekelijks 6 tot 8 uur uit, alleen al voor de facturatie."

Teamleader trok naar Zuid-Limburg, de heimat van Profiel Reclamebureau, een fullservice communicatiebureau dat inmiddels zeven goedgevulde jaren op de teller heeft staan. Na een flinke uitbreiding ging zaakvoeder Johnny Stegen op zoek naar een veelzijdig CRM-pakket. "De meeste pakketten bleken omslachtig, en als je de helpdesk belde, bleef je achter met meer vragen dan antwoorden (lacht)." Teamleader kon de reclameman wél overtuigen, begin 2014 was de integratie een feit.

Altijd en overal

Vandaag is Johnny nog steeds blij met zijn beslissing: "Vroeger behielpen we ons met een peperduur boekhoudpakket, dat bovendien tergend traag was, en alleen via een Windows-PC draaide, terwijl onze drukkers via Mac leveren." Als online toepassing draait Teamleader natuurlijk overal: "Al gaan onze computers stuk, de offertes en facturen blijven bestaan. Ik spaar wekelijks 6 tot 8 uur uit, alleen al voor de facturatie. Qua tijdswinst kan dat tellen."

Duidelijk kostenplaatje

Teamleader werkt ook op andere vlakken besparend: "Dankzij de precieze calculatie weten we perfect wat elke medewerker kost. Goed voor de klant, want een stagiaire mag niet hetzelfde kosten als een vaste collega. En goed voor ons, omdat we zien hoeveel we uiteindelijk verdienen aan een project. Maar als ik een suggestie mag doen: het zou geweldig zijn als we ook de drukkosten in Teamleader konden zien. Dat zou het af maken."

Geen discussies

Gelukkig zijn er naast kosten ook opbrengsten: "Die statistieken zijn een godsgeschenk. Vooraf geef ik mijn gewenste maandomzet in, de ‘balkjes’ houden me op het juiste spoor. Een groen of blauw balkje is nog goed, maar als het rood kleurt, tja… (lacht)." Aan de betalers ligt het alvast niet: "Automatische rappels ondersteunen de klant en vermijden vervelende discussies. Toch worden de basisfacturen manueel afgehandeld, net zoals de meeste offertes, omdat men nog meer vertrouwen heeft in het persoonlijk contact. Hoewel er al klanten zijn die online offertes goedkeuren, zonder probleem."

Handige nota’s naar elkaar sturen, de verlofregeling raadplegen... Teamleader bevordert de teamgeest: "De mensen zelf maken evengoed het verschil. Een jonge geest is veel belangrijker dan een jong lijf. Dat zie je ook bij Teamleader, hoewel ze daar ook een pak jonge lijven hebben (lacht)." Met zijn 46 jaar voelt Johnny zich prima tussen al die jonge lijven: "Vroeger was ik een ontwerper die net zo dacht, logisch en praktisch. Daarom dat het zo goed klikte tussen mij en Teamleader. Geloof me: de komende jaren doen we werkelijk alles in dat systeem!"

Geschreven door Robin Van Cleemput
  • 28/12/2014
  • Laatst gewijzigd op 19/03/2024

Gerelateerde blogposts