Op bezoek bij Qubrik: "Onze sales werken heel zelfstandig."

Qubrik maakt naam in beleggingsvastgoed met realistisch rendement. Hoe helpt Teamleader hen hierbij? Wij spraken met medeoprichter Danny Anthoons!

Tijd voor een nieuw partnerverhaal: Qubrik uit Brussel maakt naam in beleggingsvastgoed met realistisch rendement. Dat gaat van financieel advies tot volledig bemeubelde appartementen voor studenten, senioren, zakenlui… Steeds kwaliteitsprojecten met een hoge afwerking, op maat van de slimme belegger. Danny Anthoons, medeoprichter: "3 jaar geleden waren we nog volledig afhankelijk van Excel."

Opvolging & controle

"We zaten in ons eerste kantoortje en hadden er net een collega bij. Maar ik had geen zicht op zijn prospectopvolging. Dus zaten we telkens samen voor een stand van zaken, met de Excellijst in de hand." Een onhoudbare situatie: "Verplaatste afspraken, niet-verstuurde mails en vergeten telefoontjes, we hadden absoluut een systeem nodig. Enerzijds als controleorgaan voor de sales, anderzijds als beheersinstrument van de prospecten."

Aangepast op maat

Danny zocht en vond uiteindelijk. "3 demo’s passeerde de revue, geen enkele heb ik volgehouden. Vaak waren ze ingewikkeld en niet geschikt voor Appleproducten, waarop nochtans onze agenda’s stonden." De stap naar Teamleader vlotte aardig. "Ze hielpen ons goed, onder meer door de prospecten te importeren." Intussen staat alles op punt: "Onze tijdslijn is helemaal Qubrik. Vroeger begon ze met een afspraak, nu is dat een reservatie gevolgd door een compromis, enzovoort."

Alles in 1

Opvolging verzekerd: "Prospecten via de website zitten meteen in het systeem, ons callcenter koppelt de afspraken aan de juiste mensen. Die zien alles op hun iPhone." Daar stopt het niet bij. "Bezoekrapporten schrijven, telefoontjes plannen of mailings checken, onze sales werken heel zelfstandig." Voor Danny is het een geruststelling: "Je hebt je business bij je, waar je ook bent. Alle informatie is verzameld in een systeem, zelfs onze verlofperiodes kloppen als een bus."

Vlot contact

De telefonie werkt feilloos mee. "Iedereen belt via het systeem, sommigen van thuis uit. Belsessies worden eventueel opgenomen én er zit een heus antwoordapparaat op. Makkelijk, snel en kostenbesparend."" Toch rijdt Danny graag naar Gent. "We voelen ons altijd welkom, ze zorgen desnoods voor een soepje (glimlacht). Gisteren nog bijvoorbeeld. Nieuwe projecten koppelen voortaan automatisch aan bestaande klanten, vroeger moest dat manueel."

Groei & visie

Statistieken? Danny is fan: "Prospecten worden zo eerlijk verdeeld onder onze mensen.
Extra statistieken zijn natuurlijk altijd welkom, zoals het aantal afspraken per kwartaal." Transparantie dus, een sleutelterm bij Qubrik en… Teamleader. "Ze willen verder groeien en ze houden ons goed geïnformeerd, zodat we meegroeien. En zodat we blijven focussen op de klant, in plaats van overbodige administratie. Dat is een goede deal (glimlacht)."

  • 16/04/2016
  • Laatst gewijzigd op 04/03/2024

Gerelateerde blogposts