Teamleader Blog Article

Terug naar het blog overzicht

Expocart: "Teamleader is heel eenvoudig en doet perfect wat je ervan verwacht."

Teamleader vormt voor Expocart de brug tussen het logistieke aspect en de klantenservice van hun onderneming. Hoe? Lees verder!

Wie? Mike Gadd, Head of Partnerships
Wat? Online platform om beursmateriaal te huren
Teamleader sinds? Augustus 2016
Modules? CRM
Uitdaging? Klanten en leveranciers opvolgen in een gefragmenteerde, evoluerende markt

Expocart uit Londen is een klassiek voorbeeld van een tech startup, en werd minder dan 2 jaar geleden opgericht. De bedrijfsmissie? De evenementensector in de 21ste eeuw brengen. "Bedrijven huren hun beursmateriaal nog steeds via pen en papier. Wij laten hen ter plekke bestellen wat ze nodig hebben, met alle prijzen bij de hand. Geen extra kosten of verrassingen nadien."

"Ons doel is ondernemers helpen, wat niet zo heel erg verschilt van jullie uitgangspunt." (lacht) 

Het verhaal van Expocart begon 2 jaar geleden, toen het bedrijf werd opgericht door Ryan en Jasmine. "Ze waren beiden actief in dezelfde sector - en verhuurden een digitaal display voor beursstanden. Al snel ontdekten ze dat er in die omgeving wel ruimte was voor meer efficiëntie, dus wilden ze daar verandering in brengen."

Expocart testimonial TeamleaderExpocart testimonial Teamleader 2

Een sector gebaseerd op traditie

Volgens Head of Partnerships Mike Gadd is de evenementensector ietwat ouderwets. "Heel wat bedrijven fuseerden of gingen een partnerschap aan, sommigen kozen een nieuwe werkgever in dezelfde sector. Dit allemaal bijhouden is erg moeilijk - zeker zonder de hulp van software."

Een andere uitdaging? De versnipperde markt. "Er bestaan zoveel verschillende leveranciers, elk van een verschillend kwaliteitsniveau. We moeten een professionele relatie uitbouwen met de juiste leveranciers. Maar we hebbben ook een reusachtig klantenbestand dat we moeten beheren."

Software: te onhandig, te simpel of te duur

Zodra ze van start gingen, was er dringend nood aan een oplossing. "We hadden niets dat de logistieke zijde en ons klantenbeheer aan elkaar kon binden. Ons Customer Experience-team zit er middenin, dus hebben zij alle informatie nodig over leveranciers en klanten. Voor hen was het van essentieel belang om alles in één systeem te hebben."

Voordat ze Teamleader ontdekten, probeerde Expocart heel wat andere CRM-systemen uit. Deze waren ofwel te simpel, te duur of te onhandig. Mike: "Onze vorige CRM-tool, Salesforce, was voor ons minder geschikt. Het was erg duur en onhandig, en bovendien duurde het heel lang vooraleer je ermee weg kon." 

Toen kwam Teamleader

Expocart besloot toen om Teamleader uit te proberen, en heeft nog geen spijt gehad van die beslissing. "Normaal zie je dit soort software en denk je: dit is geweldig. Dan blijkt de prijs echter buiten je budget te liggen, of zijn er functionaliteiten die in jouw onderneming niet van pas komen. Dat was bij Teamleader allemaal niet het geval." 

Expocart testimonial Teamleader happiness by designexpocart_KevinB_TL19.jpgexpocart_KevinB_TL14.jpg

expocart_KevinB_TL9.jpg

"Teamleader helpt ons echt focussen op onze core business, en spaart ons zowel tijd en geld uit. De implementatie, de ondersteuning: alles was spectaculair. Als je nieuwe software invoert in je onderneming, krijg je soms twee kampen: voorstanders, en zij die hun huidige werkwijze liever niet veranderen."

Deze keer waren er echter helemaal geen bezwaren. "Dit betekent dat het vorige systeem gewoon niet werkte voor ons, en anderzijds, dat Teamleader net wél werkt." Volgens Mike maken de meeste CRM-systemen de zaken nodeloos ingewikkeld. "Ze doen te hard hun best om inventief te zijn, of maken zich te druk om design. Teamleader is erg eenvoudig en doet gewoon perfect wat je ervan verwacht. Dat is absoluut wat het zo bijzonder maakt. 

Features in overvloed

De functies die het vaakst gebruikt worden bij Expocart? "Ongetwijfeld de dealsectie en de CRM-module op zich. Op dit moment doen we heel veel aan acquisitie: nieuwe leveranciers zoeken, nieuwe klanten binnenhalen. Het is belangrijk dat we hen doorheen al die fases kunnen opvolgen, zodat we kunnen bijsturen waar nodig. Het uiteindelijke doel is: iemand die bij ons koopt, of iemand die aan ons systeem wordt toegevoegd als leverancier." 

"O, en ik was al overtuigd vóór je me vertelde dat Teamleader ook een app heeft. Ik ben vaak op de baan, en nu kan ik snel opzoeken wie de leverancier is, wie de belangrijkste contactpersonen zijn, en voortaan kan ik Apple Maps gebruiken om naar het juiste adres te rijden. Kort samengevat: hoe chaotisch ik bij momenten ook kan zijn, de app helpt me uit de nood. Dat was werkelijk de kers op de taart."

expocart_KevinB_TL17.jpgexpocart_KevinB_TL5.jpg

De toekomst is veelbelovend

Wat zijn de toekomstplannen voor Expocart? Volgens Mike is dat een eenvoudige vraag: "We willen blijven groeien in het Verenigd Koninkrijk, en uiteindelijk ook daarbuiten. Het plan is om ons klantenbestand te blijven uitbouwen, net als onze leveranciers. De technologie achter ons platform willen we blijven verbeteren en agile maken, met als doel onze klanten een nog bredere keuze aan te bieden."

Ook de rol die Teamleader daarin speelt, is voor Mike duidelijk: "Teamleader blijft een hub waar alle binnenkomende informatie van onze website geraadpleegd wordt door het supply-team, het customer experience-team en het salesteam. Op die manier blijven deze drie teams voortaan steeds op de hoogte. Ik zou het zeker aanbevelen aan groeiende tech startups. In het begin gebeurt er zoveel en groeit je netwerk enorm snel. Je hebt absoluut iets nodig om alles op één plek te houden en alles makkelijker te maken."

Natuurlijk is er altijd nog ruimte voor verbetering. "Als je het aan ons zou vragen: verbeterde statistieken zouden een enorme stap vooruit zijn. Het is goed dat je het werk uitvoert en alles kan opvolgen via Teamleader. Maar die gegevens kunnen tonen aan derden - je oprichters, investeerders - dat zou echt een enorme hulp zijn voor ons."

expocart_KevinB_TL26.jpg

Over de auteur

Cedric Auman - Copywriter

"Op één been kan je niet staan," en dus ging Teamleader op zoek naar een tweede taalminnaar om vlotte copy te verzinnen en te vertalen. Als gediplomeerd vertaler-tolk, gespecialiseerd in de talen van Shakespeare en Molière, kwam Cedric dan ook als geroepen. Samen met Robin en Benny vormt hij het toffe trio dat onze blog, website en sociale media voortdurend van boeiende inhoud voorziet."

Blijf op de hoogte van Teamleader en ontvang alle nieuwtjes als eerste!