Teamleader Blog Article

Met visitekaartjes aan je klantenbestand werken? Kinderspel!

Cedric Auman Cedric Auman on 14-mei-2019 20:59:37 in Sales & Marketing

Met visitekaartjes aan je klantenbestand werken? Kinderspel!

Iedere professional pakt graag uit met een visitekaartje. Maar voor je het weet, stapelt een pak eentonige kaartjes zich op je bureau op. Bovendien kost het je heel wat tijd om al die gegevens manueel in je CRM-tool in te voeren. Hoog tijd om het ietwat duffe imago van de visitekaartjes op te blinken, en ze meteen mee te nemen in het digitale tijdperk.

Geef je zaak een gezicht

Netwerken is essentieel voor je business en kaartjes uitwisselen is daarbij onmisbaar. Maar hoe valt jouw zaak op tussen de eenheidsworst in de salesjungle? Met een uniek visitekaartje maak je een indruk die blijft hangen. Geen wonder dus dat iedereen op zoek gaat naar die ene blikvanger.

Je hoeft geen kunstenaar te zijn om tot een opvallend ontwerp te komen. Experimenteer met het formaat en het materiaal. Ga voor een vernieuwend rond exemplaar, of kies voor gekleurd of transparant plastic. Een zot idee? Bij Printdeal weten ze er raad mee: ontdek tal van tips en tricks voor een uniek ontwerp of kies voor een van de templates. Laat zo zien wat je in huis hebt!

Van kaartje naar contact

Ok, jouw kaartje ziet er nu al blits uit, maar wat met al die kaartjes in je portefeuille? Die kleurrijke verzameling levert je natuurlijk nog geen klanten op. Hoe vaak gebeurt het niet dat ze op je bureau blijven rondslingeren of je ze simpelweg vergeet? Zo mis je opportuniteiten voor nieuwe partners of leads.

Maar wat als je eenvoudig van papier naar digitaal kan gaan? Met Teamleader is het kinderspel: gebruik de Business Card Scanner om in enkele kliks van je kaartje een contact te maken. Hoe je dat doet? Upload een foto en de contactgegevens komen vanzelf in je klantenbestand terecht. Onduidelijke informatie wordt gemarkeerd en kan je meteen checken en aanpassen. Zo houd je je database proper. En met de tijd die je wint, hou je nieuwe contacten warm, met een telefoontje of een mailtje.

Geen dubbeltje op z’n klant

Niets zo vervelend als dubbele contactgegevens die je databank vervuilen. Niet alleen voor jou, maar zeker ook voor je klanten. Een contactpersoon die dubbel in je CRM-tool zit, krijgt al jouw nieuwsbrieven, emails en nieuwjaarskaartjes twee keer. Best storend voor je klant, én duur voor jou.

Met de visitekaartjesscanner is dit verleden tijd. Teamleader vergelijkt bij elke scan de nieuwe contactgegevens met de bestaande data in je CRM. Is er een link met bestaande data, dan stelt Teamleader je voor om beide contacten samen te voegen. Alleen maar goed nieuws dus!

Doe de test: kom netwerken op Work Smarter!

Maakte je een uniek kaartje via Printdeal? Check! En wil je aan de slag met de visitekaartjesscanner van Teamleader? Check! Kom je netwerkskills testen op Work Smarter op 16 mei. Maak er kennis met inspirerende oplossingen voor je zaak en ontmoet onze topsprekers. Nog hulp nodig met je gezicht en huisstijl? Breng dan zeker een bezoekje aan de infostand van Printdeal.