Overzicht: dit zijn alle soorten facturen

Robin Van Cleemput Robin Van Cleemput on 1-mei-2021 13:08:00 in Facturatie

Facturen sturen is altijd een klein feestje waard: Het werk is gedaan, tijd voor de beloning. Wel belangrijk is het om de juiste factuur te versturen. Dat kan namelijk nogal verschillen per business. Met dit overzicht van alle soorten facturen praten we je graag bij!

Alles over factureren

Robin Van Cleemput Robin Van Cleemput on 30-apr-2021 13:05:00 in Facturatie

Zonder factuur geen omzet, en zonder omzet geen salaris voor jou. Gelukkig is facturen maken een koud kunstje. Tenminste, als je eenmaal weet hoe het moet - én hoe het niet moet. Een foutje op je factuur kan je namelijk geld kosten. Maar geen zorgen: wij leggen uit hoe jij correcte facturen verstuurt. Tips, tricks, verschillende voorbeelden - doe er je voordeel mee!

[VIDEO] Agency Life: Wie is de ideale klant? "Hou vast aan je principes, ook wanneer het minder gaat"

Een agency runnen begint met weten wie je ideale klant is. Liefst heb je daarvoor een checklist bij de hand, waaraan je potentiële klanten aftoetst. Maar wat doe je wanneer een prospect niet alle voorwaarden voldoet? Stuur je de lead wandelen, of schuif je je criteria aan de kant? Daarover gaat deze Agency Life-blog. 

Teamleader-offertes worden dubbel zo snel getekend. Dankzij het vernieuwde Cloudsign.

Robin Van Cleemput Robin Van Cleemput on 21-apr-2021 13:08:28 in Product Updates

Offertes gemaakt met Teamleader en verstuurd met ons vernieuwde Cloudsign-platform, worden dubbel zo snel getekend als offertes via e-mail. Daardoor krimpt hun gemiddelde verkoopcyclus met bijna 10 dagen. Bovendien zien we dat er 28% meer offertes worden getekend indien ze via de vernieuwde Cloudsign worden aangeboden.

Supertrips.nl: "Wij hebben kosten bespaard en de omzet verhoogd"

Rutger van de Maat is een millennial met een doel voor ogen. En probeer hem daar maar eens vanaf te brengen. In 2016 nam hij Supertrips.nl van een kennis over en sindsdien werken hij en het Supertrips-team keihard om de Booking.com te worden voor bijzondere overnachtingen in Europa. “Ik houd van mooie locaties en bijzondere accommodaties, die ervaring wil ik vindbaar maken voor iedereen.”

[VIDEO] Agency Life: Big bang of salami? Zo halen 4 topagencies werk binnen

Nieuw werk binnenhalen kan op twee manieren: via een pitch met veel toeters en bellen, of via een losstaande opdracht waarop je daarna stapsgewijs verder bouwt. Maar wat is nu de beste manier, en hoe bewaar je het evenwicht tussen beide? Je leest het antwoord in deze Agency Life-blog. De video vind je iets lager. Smakelijk!

Infographic: Zo wordt een lead een klant

Cedric Auman Cedric Auman on 25-mrt-2021 10:29:44 in Sales & Marketing

Van zoveel mogelijk leads zoveel mogelijk klanten maken: dat is waar het in de workflow van de meeste bedrijven allemaal om draait. Dankzij jouw klanten kan jouw bedrijf immers bestaan, en kun jij dus doen wat je leuk vindt. In deze infographic laten we je zien hoe je met behulp van Teamleader-software een lead om kunt zetten in een klant.

De efficiëntie van je agency berekenen? Met deze 2 KPI’s lukt het

Robin Van Cleemput Robin Van Cleemput on 25-mrt-2021 10:01:47 in

Met je agency willen je groeien. Of daar gaan wij toch van uit. In dat geval is een hoog rendement essentieel om je doelstellingen te bereiken De twee KPI’s ‘gemiddelde opbrengst per uur’ en ‘performance’ geven je inzicht in je efficiëntie. In deze blog leggen we uit hoe je die berekent aan de hand van voorbeelden.

Welke inzichten haal je uit de KPI's om te groeien?

Robin Van Cleemput Robin Van Cleemput on 25-mrt-2021 9:55:45 in

KPI’s kunnen je agency helpen groeien, maar alleen als je er de juiste inzichten aan koppelt. Hoe doe je dat voor de KPI’s ‘gemiddelde opbrengst per uur’ en ‘performance’? Deze blogpost helpt je op weg.

3 Redenen waarom evalueren op basis van billability schadelijk is voor je agency

Robin Van Cleemput Robin Van Cleemput on 25-mrt-2021 9:55:04 in

Creatieve agency’s en consultancybedrijven zien billability of factureerbaarheid te vaak als dé manier om hun rendement te berekenen en te optimaliseren. Want enkel evalueren op basis van billability kan de gezondheid van je onderneming zware schade toebrengen, en dat om 3 redenen.