Klantenservice voor kmo’s: zo pakt Halito! het aan

Hoe kunnen kmo’s hun klantenservice verbeteren? Kevin Mulders, Halito!’s customer success manager, sprak met ons over de aanpak die ze kozen en welke impact deze heeft gehad. Daarbij deelde hij ook nuttige tips voor andere ondernemingen.

Klantgerichtheid in het digitale tijdperk

Is klantgerichtheid meer dan een modewoord? De klant is altijd koning geweest, maar wint dagelijks aan invloed. Door onder meer doorgedreven digitalisering, verwachten consumenten een uitmuntende service - altijd en overal.

Verkooptechnieken: hoe kmo's beter met klanten onderhandelen

Je verkooptechnieken volledig afstemmen op de noden van je klanten is een belangrijk onderdeel in je strategie om je customer experience te verbeteren. Het doel is om je klanten succesvol te maken en hen een échte toegevoegde waarde te bieden.

Klantgericht verkopen voor kmo’s: 7 belangrijke tips

De manier waarop je verkoopt is cruciaal: het zet de toon voor een verdere relatie met je klant. Met een klantgerichte strategie tijdens je verkoopproces verhoog je jouw slaagkansen en zorg je ervoor dat klanten tevreden blijven, ook op lange termijn. Lees verder en ontdek hoe je het aanpakt.

‘Customer segmentation’ voor kmo's: waarom is het belangrijk?

Als kmo wil je nauwe relaties onderhouden met je belangrijkste contactpersonen - je klanten.  customer segmentation is hier een uitstekend middel voor: het helpt je betekenisvol te communiceren en elke klantrelatie nauwgezet op te volgen.

Klanttevredenheid meten: welke onderzoeken kan ik gebruiken?

Hoe tevreden zijn je klanten nu echt? Als je je realiseert dat je 91% van alle ontevreden klanten nooit meer terugziet, is klanttevredenheid belangrijk om te meten. En zelfs al lijken je klanten tevreden, weet je ook waarom? Gebruik de juiste methode om klanttevredenheid te meten, en ontdek het zelf.

Onbetaalde facturen: in 3 stappen naar een eenvoudige oplossing

De klant is koning, maar wat doe je in het geval van een onbetaalde factuur? Een vervelende kwestie. Gelukkig zijn er heel wat manieren om snel tot een oplossing te komen. Lees verder en ontdek het eenvoudig 3-stappenplan dat efficiënt schot in de zaak brengt.

Projectmanagement in de bouwsector met 'the lean method'

Voor elke projectmanager is het ingewikkeld om projecten op tijd, binnen budget en zonder kwaliteitsverlies te voltooien. In de bouwsector is het vaak nog net iets complexer, doordat heel wat uiteenlopende partijen betrokken worden en taken dikwijls afhankelijk zijn van elkaar. Bovendien werk je met projecten van lange duur.

Projectmanagement voor creatieve bureaus: de essentials

Ellen Doms Ellen Doms on 27-jul-2017 14:13:48 in Slimmer samenwerken en organiseren

In de creatieve sector voel je voortdurend druk om klanten te overtuigen en fantastische projecten neer te zetten. Daardoor is het niet eenvoudig om gestructureerd te werken en elk detail tot in de puntjes af te werken, zeker niet als je aan verschillende projecten tegelijkertijd werkt. Om een goed idee naar de praktijk te vertalen, moet je een paar risicofactoren kunnen uitschakelen… en dat doe je op deze manier.

IT projectmanagement: welke aanpak past bij jouw bedrijf?

Ellen Doms Ellen Doms on 27-jul-2017 13:11:16 in Slimmer samenwerken en organiseren

Volgens onderzoek van McKinsey & Co overschrijdt gemiddeld 45% van IT-projecten het budget, gaat 7% over tijd en kan maar liefs 56% minder waarde opleveren dan beloofd. Zo’n project hoeft maar één keer voor te vallen om de toekomst van je bedrijf in het gedrang te blijven, negatieve kritiek doet namelijk snel de ronde…