Teamleader Blog Article

Teamleader haalt nieuwe investering op van € 18.5 miljoen

Teamleader haalt nieuwe investering op van € 18.5 miljoen

Eén maand na onze zesde verjaardag hebben we groot nieuws: Teamleader haalt een investering van € 18.5 miljoen op, en zet hiermee een nieuwe en belangrijke stap om Europese kmo’s te helpen in hun digitaliseringstraject. Hoe dat gebeurde en wat dat voor jou als klant betekent, lees je hier.

Deze nieuwe investeringsronde werd geleid door een nieuwe investeerder, het in Londen gevestigde Keen Venture Partners. Ook Fortino Capital, dat al eerder investeerde, en nieuwe investeerder PMV (Participatiemaatschappij Vlaanderen) nemen deel.

Volgens Jeroen De Wit, CEO van Teamleader, is de betrokkenheid van verschillende internationale investeerders een goed teken. “Het feit dat we dit substantiële bedrag van verschillende internationale venture capitalists verkregen, is een belangrijk teken van vertrouwen in Teamleader als bedrijf en een bewijs de internationale groei die we hebben gerealiseerd.”

“Kmo’s omarmen digitale tools”

CEO Jeroen De Wit: “Vandaag gebruiken ongeveer 10 000 Europese kmo’s Teamleader. In 2017 hebben die Teamleader gebruikers in totaal maar liefst 1.4 miljoen facturen verstuurd voor een totaal van bijna  € 2.5 miljard.
We merken dus dat kmo’s technologie meer en meer omarmen, en steeds beter beseffen welke invloed technologie heeft op hun efficiëntie en productiviteit. Om hun bedrijf te runnen, gebruiken kmo’s ook steeds meer business software.

Maar om écht productief te kunnen zijn, moeten die verschillende softwaretools naadloos met elkaar communiceren, en aanvoelen als één geïntegreerd platform. Daarom zullen we een deel van het opgehaalde kapitaal benutten om verder te investeren in onze Marketplace, die verder uitgebreid en gelokaliseerd zal worden.

Teamleader stond al een tijdje op onze radar. De voorbije jaren hebben ze een indrukwekkend groeitraject afgelegd. We bewonderen de drive van het hele team. Keen Venture Partners wil niet alleen financiële steun bieden, maar ook expertise en toegang tot ons netwerk- Alexander Ribbink, Keen Venture Partners

De Teamleader Marketplace: dé plek voor hogere productiviteit

De Teamleader Marketplace werd gelanceerd op 11 mei 2017. Daarmee wilden we enerzijds bedrijven toegang geven tot en wegwijs maken in de wereld van de business software, en anderzijds onze klanten de mogelijkheid geven om die tools aan Teamleader te koppelen, zodat ze perfect samen gebruikt kunnen worden. Om softwareontwikkelaars aan te moedigen om ook integraties te schrijven, zodat onze klanten sneller van meer integraties kunnen genieten, lanceerden we in mei 2018 ons integratiefonds van € 1 miljoen.

De voordelen van die integraties zijn namelijk duidelijk:

  • Cloudapplicaties die data delen en naadloos samenwerken verbeteren de productiviteit, kostenefficiëntie en samenwerking binnen je bedrijf, wat een positieve impact heeft op je winst en groei.
  • Door applicaties te kiezen die elkaar aanvullen en je volledige workflow ondersteunen, zet je een cruciale stap in de digitale transformatie van je bedrijf.
  • Cloudsoftware biedt een betaalbare manier om de ICT-noden van je bedrijf in handen te nemen. Gecombineerd met andere digitale bedrijfsactiviteiten, zorgt dit voor meer groei en werkgelegenheid.

“We willen nu die lijn verder doortrekken, en inzetten op lokale tools die populair zijn in bepaalde Europese markten. Ons doel is om meer dan 1000 integraties aan te bieden met zowel internationale als lokale productiviteitstools. Zo wordt de Marketplace dé plek voor ondernemingen op zoek naar meer efficiëntie en productiviteit.

De product-roadmap voor 2018: schakelen naar een hogere versnelling

Naast onze Marketplace, willen we ook blijven investeren in ons team. CEO Jeroen: “we willen de mankracht in ons productteam verdubbelen, en zo de productroadmap versnellen en sneller nieuwe updates lanceren. Daarnaast willen we ook ons product meer toespitsen op lokale noden van onze klanten.”

De kern van onze applicatie blijft hoe dan ook overeind. “We houden vast aan onze vier modules: CRM, projectmanagement, facturatie en ticketing. Wél zullen we, met een groter team, beter in staat zijn om meer verbeteringen en vernieuwingen aan te brengen aan een hoger tempo.

De blik vooruit

Nu is het natuurlijk aan ons om woord bij daad te voegen. Als je bedenkt dat er in totaal 23 miljoen Europese kmo’s zijn, beseffen we dat we nog een hele weg te gaan hebben. Deze investering geldt dan ook als een mooie blijk van vertrouwen, maar wij blijven vooruit kijken.”