Infographic: Zo wordt een lead een klant

Cedric Auman Cedric Auman on 25-mrt-2021 10:29:44 in Sales & Marketing

Van zoveel mogelijk leads zoveel mogelijk klanten maken: dat is waar het in de workflow van de meeste bedrijven allemaal om draait. Dankzij jouw klanten kan jouw bedrijf immers bestaan, en kun jij dus doen wat je leuk vindt. In deze infographic laten we je zien hoe je met behulp van Teamleader-software een lead om kunt zetten in een klant.

Beheer je salesfunnel met Teamleader

Cedric Auman Cedric Auman on 16-mrt-2021 16:31:17 in Sales & Marketing

Wil jij in één oogopslag zien hoeveel leads je hebt, welke status de deals met je potentiële klanten hebben en zien of je goed op weg bent je omzetdoel te halen? Snappen we. En we kunnen het je bieden: wij hebben de software om jouw salesfunnel goed te beheren.

Zo helpt software jou met inzicht in je salesfunnel

Cedric Auman Cedric Auman on 11-mrt-2021 8:00:00 in Sales & Marketing

Wil jij het liefst zoveel mogelijk leads omzetten in klanten? Daar heb je inzicht voor nodig. Inzicht in het gedrag van je leads, in wat hen drijft om wel of geen product of dienst van je te kopen en in wat ervoor nodig is om ze als klant te behouden. Een salesfunnel kan je hierbij helpen, en om het plaatje compleet te maken heb je software nodig. Want die geeft dan weer inzicht in die salesfunnel.

Betere sales e-mails schrijven: 8 copywriting tips met voorbeelden

Robin Van Cleemput Robin Van Cleemput on 9-mrt-2021 11:16:00 in Sales & Marketing

To delete or not to delete. Wie een commerciële mail krijgt, denkt er slechts een fractie van een seconde over na. Helaas valt de keuze doorgaans op het eerste. Hoe wek je dan wel de interesse van prospects? Deze 8 schrijftips en voorbeelden helpen je op weg.

Wat is een salesfunnel en wat heb je eraan?

Cedric Auman Cedric Auman on 4-mrt-2021 11:16:00 in Sales & Marketing

Wat doe jij als je een nieuwe auto nodig hebt? Dikke kans dat je je gaat oriënteren om te zien welke auto’s je misschien de aanschafprijs waard vindt. Je probeert er een paar, vergelijkt prijzen en uiteindelijk trek je je pinpas. Klinkt simpel. Toch is het de moeite waard om dit proces te vertalen naar jouw klanten die overwegen jóúw dienst of product te kopen, en uit te leggen wat jij daar precies aan hebt. Zie daar: de salesfunnel.

Een sales pitch met impact: 6 tips voor een succesvolle indruk op prospects

Robin Van Cleemput Robin Van Cleemput on 2-mrt-2021 16:01:29 in Sales & Marketing

Weinig prospects staan te springen voor een traditionele sales pitch. Logisch: nog te vaak is een pitch een verkooppraatje dat bol staat van de clichés en onrealistische beloftes. Maar hoe maak je een pitch die wél indruk maakt op jouw prospects? En hen overtuigt om jouw product of dienst te kopen? Deze 6 tips helpen je op weg.

Sales forecast: 5 eenvoudige strategieën

Robin Van Cleemput Robin Van Cleemput on 23-feb-2021 16:38:36 in Sales & Marketing

Voordat je je budgetten kunt vaststellen, moet je weten hoeveel inkomsten je mag verwachten. Niet eenvoudig zonder glazen bol. Gelukkig zijn er enkele strategieën om accurate voorspellingen te maken: van lopende contacten met leads tot kennis van je salesmensen, het kan je allemaal helpen.

6 essentiële stappen van een goed verkoopproces

Robin Van Cleemput Robin Van Cleemput on 16-feb-2021 16:37:00 in Sales & Marketing

Hoe de meest succesvolle bedrijven zo succesvol zijn geworden? Ze hebben hun verkoopproces geoptimaliseerd en gestandaardiseerd. Een standaard verkoopproces maakt niet alleen het leven van verkopers gemakkelijker, het maakt de sales van je bedrijf ook doeltreffender en sneller. Dit is hoe je het aanpakt.

Klantdatamanagement: betere sales, betere relaties

Cedric Auman Cedric Auman on 11-feb-2021 11:14:09 in Sales & Marketing

Een hogere omzet, lagere kosten en terugkerende klanten. Klinkt als een marketingsprookje? Nee hoor: het toverwoord is klantdatamanagement. Want met de juiste informatie over je klanten én het juiste bestand om die gegevens in te bewaren, help jij de klant en jezelf.

Remote selling: een tijdelijk fenomeen of de nieuwe manier van werken? Twee experts aan het woord

Cedric Auman Cedric Auman on 9-feb-2021 16:37:00 in Sales & Marketing

In 2020 konden we niet anders dan volledig digitaal gaan. Ook ‘remote selling’, de term die we gebruiken voor online verkoopsgesprekken, beleefde zijn definitieve doorbraak. Of zou toch alles teruggaan naar het oude? Pieter en Sammy, resp. Product Manager en VP Sales, beantwoorden de vraag: is remote selling een tijdelijk fenomeen of de nieuwe manier van werken?