Duurzaam groeien als kmo: topondernemers delen hun best practices

Om te overleven als kmo, is gezapig gedijen niet genoeg: je moet duurzaam groeien. En daar knelt vaak het schoentje. Volgens recent onderzoek van Startups.be, blijft groei een uitdaging voor Belgische bedrijven. 

6 groeitechnieken die we leerden van Outbound King Aaron Ross

Bestond er een Sales hall-of-fame, dan stond Aaron Ross er wellicht in als de Outbound King. Hij bracht Salesforce.com op enkele jaren tijd naar 100 miljoen in extra omzet dankzij zijn innovatieve cold calling 2.0-techniek. Dat leidde tot de internationale bestseller ‘Predictable Revenue’ - vaak de salesbijbel van Silicon Valley genoemd. In dat boek predikt hij hoe schaalbare en voorspelbare omzet heilig zijn voor een B2B groeibedrijf.

Bedrijven verkopen 23% meer en 35% sneller dankzij Teamleader

Katrien Baert Katrien Baert on 18-jun-2019 10:26:40 in Sales & Marketing

In een eerdere blogpost gaven we mee hoe Teamleader je salesfunnel en je salesproces helpt verbeteren. Goed, wij kunnen wel beweren dat we je bedrijf helpen groeien. Maar welk bewijs heb jij daarvan?

Met visitekaartjes aan je klantenbestand werken? Kinderspel!

Cedric Auman Cedric Auman on 14-mei-2019 20:59:37 in Sales & Marketing

Iedere professional pakt graag uit met een visitekaartje. Maar voor je het weet, stapelt een pak eentonige kaartjes zich op je bureau op. Bovendien kost het je heel wat tijd om al die gegevens manueel in je CRM-tool in te voeren. Hoog tijd om het ietwat duffe imago van de visitekaartjes op te blinken, en ze meteen mee te nemen in het digitale tijdperk.

Proforma-factuur: wanneer, hoe en waarom gebruik je ze?

Cedric Auman Cedric Auman on 24-apr-2019 13:39:29 in Sales & Marketing

Proforma-facturen worden vaak gebruikt om klanten meer informatie te bieden over hun aankoop. Ontdek wat een proforma-factuur inhoudt, wat hen onderscheidt van offertes en gewone facturen, en hoe je zelf een proforma-factuur kan maken.

Wat is een USP en waarom is het belangrijk voor je kmo?

Cedric Auman Cedric Auman on 16-apr-2019 10:56:00 in Sales & Marketing

Elk bedrijf en elk merk heeft een USP nodig, of een unique Selling Proposition. Zelfs kmo's, als je ook met grotere bedrijven wil concurreren. Wat houdt een USP precies in? Hoe bepaal je het voor jouw bedrijf? En hoe promoot je het?

Hoe een SWOT-analyse jouw bedrijf betere beslissingen helpt maken

Cedric Auman Cedric Auman on 10-apr-2019 12:07:00 in Sales & Marketing

Op zoek naar een krachtige tool om pakweg de strategie voor jouw kmo of je marketingplan uit te stippelen? Maak gebruik van een SWOT-analyse.

Hoe converteer je klanten? Stap 1: leadkwalificatie

Cedric Auman - Copywriter Cedric Auman - Copywriter on 6-feb-2019 10:08:00 in Sales & Marketing

Het zou fantastisch zijn als elke potentiële klant of lead ook écht je product of dienst koopt. Jammer genoeg is dat niet het geval. Net daarom is het zo belangrijk om je leads te kwalificeren.

Wat is crowdfunding en hoe ga je aan de slag?

Cedric Auman Cedric Auman on 21-dec-2018 15:34:31 in Sales & Marketing

Crowdfunding-campagnes lijken tegenwoordig overal om ons heen. Hoe werken ze eigenlijk? Kan je je nog steeds onderscheiden van de massa? En hoe start je je campagne?

Customer journey voor beginners: de weg van je klanten begrijpen en in kaart brengen

Cedric Auman Cedric Auman on 20-dec-2018 14:30:00 in Sales & Marketing

De customer journey bestaat uit de verschillende stappen die je klanten nemen voor én na een aankoop. Een overzicht van alle interacties die klanten met je onderneming hebben, helpt je beter begrijpen hoe ze precies denken.