Teamleader Blog Article

De 9 strafste quotes die je hoorde tijdens Work Smarter

Monica Van Huylenbroeck Monica Van Huylenbroeck on 25-mei-2018 15:44:38 in Projectmanagement

De 9 strafste quotes die je hoorde tijdens Work Smarter

Met meer dan 500 aanwezigen en 17 sprekers was Work Smarter de perfecte kans om je te laten inspireren door uiteenlopende visies. Kon je er niet bij zijn of wil je de keynotes herbeleven? Wij zetten de strafste citaten nog eens voor je op een rijtje.

Raphael Luescher (Evernote): Waarom hebben we het altijd zo druk?

Raphael Luescher Evernote

We checken onze e-mails bijna allemaal op het maniakale af… en dat heeft een nefaste impact op onze productiviteit. Raphael Luescher, account executive bij Evernote, raadt dan ook aan om slimmer om te springen met deze overload aan communicatie. Goede afspraken over je communicatiekanalen zijn cruciaal binnen elk bedrijf: zo worden e-mails bij Evernote bijvoorbeeld enkel ingeschakeld voor niet-dringende zaken. Dergelijke regels zorgen voor duidelijkheid bij iedereen, waardoor elke medewerker zich veel productiever kan bezighouden.

Michel Falcon: People-first culture: bouw een bedrijf uit dat je medewerkers én je klanten bewonderen

Michel Falcon

Michel Falcon bouwde mee aan de customer experience van talloze grote bedrijven, zoals McDonald’s en Alfa Romeo. Echt geven om mensen - niet alleen je klanten, maar vooral ook je medewerkers - is volgens hem dan ook enige manier om een succesvol bedrijf uit te bouwen. Zo’n people-first culture start bij het aanwervingsproces. Ga niet blindelings op zoek naar medewerkers met de perfecte skills, maar investeer net in mensen die perfect in je onderneming passen. Door te bouwen aan een ongelooflijk sterk team dat volledig achter je klantenbestand staat, bied je je (potentiële) klanten een ervaring die je concurrenten moeilijk kunnen evenaren.

Arnoud Raskin (Mobile School, StreetwiZe): Wat ondernemers kunnen leren van straatkinderen

Arnoud Raskin Mobile School StreetwiZe


Al jarenlang werkt Arnoud Raskin met straatkinderen. Hij vertelde ons wat ondernemers van hen kunnen leren. Zo zien we dat de kinderen die zich losrukken uit hun penibele situatie meestal over veel positieve focus, veerkracht en creativiteit beschikken. Met Mobile School helpt hij hen op weg naar een sterkere positie en dat is precies wat ondernemers moeten doen voor hun medewerkers.
Iedereen heeft andere talenten en de nood aan een rol waarin ze die ten volle kunnen benutten. Ondernemers moeten hen daarin begeleiden.

Jeff Gardner (Intercom): Klanten als hart van je bedrijf

Jeff Gardner - Intercom

Jeff Gardner boekt grote successen als Head of Platform Partnerships bij Intercom. Dat komt omdat hij volledig inzet op een klantgerichte cultuur. Echt weten waar je klant nu precies op zoek naar is en hoe jij daar nog beter aan kan beantwoorden, dat is de basis van alles wat Intercom doet. De volgende stap is om echte connecties te leggen, aan de hand van veel interacties die er allemaal ‘boenk’ op moeten zitten. Eén vervelende ervaring en je kan je potentiële klant al kwijt zijn!

Soms is dat echter niet zo’n drama… want waarde kan je alleen creëren voor klanten die 100% gebaat zijn met jouw product of dienst. Is dat niet het geval? Laat ze dan gaan, zodat jij al je energie kan stoppen in langetermijnrelaties waar beide partijen écht iets aan hebben.

Een klantgerichte cultuur, hoe begin je daar nu eigenlijk echt aan? Je leest het in onze blog over customer experience voor kmo’s.

Stijn Vander Plaetse (Telenet): ‘Flip the funnel’ en ga voor actie

Stijn Vander Plaetse Telenet

Als VP Product & Marketing van Telenet is Stijn Vander Plaetse prima gekwalificeerd om het over toekomstgerichte technologie te hebben. Hij kaartte vooral aan hoe universeel digitalisering is: wat vandaag nog een exotisch speeltje lijkt, tref je morgen in elke huiskamer of broekzak aan. Elke ondernemer heeft er dus baat bij om alles wat naar innovatie ruikt op z’n minst vanop een afstandje te volgen.

Stijn had echter ook heel wat te zeggen over word-of-mouth, en hoe je die kunt versterken. Aan de klantbehoefte voldoen - duh! - is een vanzelfsprekende vereiste voor goede mond-aan-mondreclame. Maar weet je welke behoeften je klant morgen zal hebben, en hoe je die overtreft? Bedrijven die moderne technologie gebruiken om de klant blijvend voorop te stellen, die zullen er ook morgen nog staan.

Ianka Fleerackers (Thought Leader Academy): Hoe vertel je een boeiend verhaal met impact?

Ianka Fleerackers Thought Leaders Academy

Ianka Fleerackers stond al op heel wat podia en is daarbij altijd al met verhalen bezig geweest. Met haar Thought Leaders Academy wil ze ook andere mensen helpen om hun verhaal te vertellen: het belangrijkste is dat je je eigen persoonlijkheid laat zien en je verhaal laat leiden door emotie. Die individuele aanpak zorgt ervoor dat een gelijkaardig verhaal door verschillende sprekers toch heel anders wordt verteld.

Philippe Kimpe (VGD IT Audit & Advisory): GDPR: een uitdaging én een kans

Philippe Kimpe GDPR

Hoor je het in Keulen donderen als iemand de term “GDPR” laat vallen? Dan raden we je aan om zo snel mogelijk informatie in te winnen - bijvoorbeeld door onze blogs te lezen - en aan de slag te gaan.

Weet je wél wat de GDPR is, dan ben je de term ondertussen misschien zelfs beu. Enigszins begrijpelijk, want de GDPR is complex en brengt best wel wat werk met zich mee. De regeling is echter niet zomaar in het leven geroepen. Dat weet Philippe Kimpe van VGD ook. Hij nam het podium om duidelijk te maken dat de GDPR nuttig is, en een uitgekiende gelegenheid voor bedrijven is om hun klanten inzicht te geven in data en tegelijk hun vertrouwen te verdienen.

Meer weten over de GDPR? Download dan nu ons e-book: “Bereid je onderneming voor op de GDPR”.


Michael Humblet (Chaomatic): Schalen met sales sprints

Michael Humblet - Chaomatic

Met Chaomatic hielp Michael Humblet al meer dan tweehonderd klanten beter verkopen. Om ook van jouw verkoopproces een succes te maken, moet je volgens hem rekening houden met de verandering in de manier waarop consumenten denken. Doordat zij nu zelf op onderzoek uittrekken via pakweg Google, zijn ze zich vaak al bewust van hun probleem en op zoek naar een concrete oplossing. Jij moet er dus voor zorgen dat klanten je zélf gaan vinden en dat doe je door een extreem relevante website te ontwikkelen, die enorm persoonlijk is en tegelijk jouw expertise tentoonspreidt. Kortom, krijg meer inzicht in de manier waarop mensen kopen en speel daar volledig op in.

Vivianne Bendermacher (Technionista) - Gevoel voor technologie

Vivianne Bendermacher - Techionista

Hoe kunnen we een oplossing vinden voor belangrijke maatschappelijke problemen? Met behulp van technologie, volgens Vivianne Bendermacher. De vergrijzing of de vele jobs die zullen verdwijnen, iets dat overigens ook een gevolg is van de toenemende digitalisering, kan worden opgevangen worden door ons open te stellen voor de technologische trends… al blijven we daar tegelijkertijd ook maar beter kritisch bij. Met een gezonde dosis nieuwsgierigheid én een onderzoekende houding zal technologie de komende jaren veel voor ons betekenen.

Benieuwd naar de presentaties? Herbekijk ze dan via deze link.